Варіант I
1.
Укажіть речення з однорідними членами.
А За
городом срібною гладінню розлився ставок, за ставком верби до води похилилися,
за вербами на пагорбі хати біліють.
Б
Собака стояв під грушею і не зводив з Сашка здивованих очей.
В
Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами.
Г Уже
сонце скотилось до заходу, уже степова трава лисніла червоним одлиском.
2. Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно
поставити в поданому реченні:
Радощі і чорну днину все я з вами розділю.
А тире після слова «днину»;
Б двокрапку після слова «все»;
В кому після слова «радощі»;
Г тире після слова «все».
Радощі і чорну днину все я з вами розділю.
А тире після слова «днину»;
Б двокрапку після слова «все»;
В кому після слова «радощі»;
Г тире після слова «все».
3.
Укажіть речення, у якому однорідні члени є поширеними.
А В
хаті у Меланії було, як у віночку: тіняво, зелено, чисто.
Б В
глибокі чисті криниці люблять дивитись до всього допитливі діти.
В Від
Батьківщини — і клич, і звага, і рання сила, й доля пізня…
Г Молода
сила тремтить і пориває з кожної жилки стебла.
4. Укажіть речення з однорідними
підметами.
А Прийми мою любов, народе рідний, річко велика, і місяцю ясний, і берег мій чистий
Б І ранкові, й вечірні дороги таять у собі таємницю, сподівання, жаль
В Синь гаїв, поля, світання, пісня солов’їна, ніжний шепіт і зітхання – моя Україна
А Прийми мою любов, народе рідний, річко велика, і місяцю ясний, і берег мій чистий
Б І ранкові, й вечірні дороги таять у собі таємницю, сподівання, жаль
В Синь гаїв, поля, світання, пісня солов’їна, ніжний шепіт і зітхання – моя Україна
Г Ой не хочу хатки, ані сіножатки, ні ставка, ні млинка, ні вишневого садка.
5.
Укажіть речення з неоднорідними означеннями (окремі розділові знаки пропущено).
А На
липах з’явилося свіже молоде пахуче листя.
Б
Одшуміли над Придесенням перші весняні грози, по тому настали теплі погожі дні.
В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.
В Прийде пісня, мов дружна весна, шумовита рвучка голосна.
Г Якісь
солодкі любі спогади та думки колисали його серце.
6.
Укажіть речення, що містить кілька рядів однорідних членів.
А Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева, кущі, у гущину.
Б Село зашуміло, заметушилося, як велике муравлисько.
В Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав.
Г І враз затремтіло молоде листя, зашамотіло, струсило з себе дощ самоцвітів.
А Світло хвилями ллється з неба, сповняє повітря, несито пожира тіні на землі, заганя їх під дерева, кущі, у гущину.
Б Село зашуміло, заметушилося, як велике муравлисько.
В Недавно, недавно у нас в Україні старий Котляревський отак щебетав.
Г І враз затремтіло молоде листя, зашамотіло, струсило з себе дощ самоцвітів.
Середній рівень
7.
Однорідними називаються члени речення…
8.
Узагальнювальними називаються слова…
Достатній рівень
9.
Перепишіть речення, розставте відповідні пунктограми, зробіть повний
синтаксичний розбір речення.
А
Вона була вже не молода, але й не стара, висока, рівна, з довгастим лицем. Б Тонкі брови, русяві
дрібні кучері на голові, тонкий ніс, рум’яні губи — все надихало молодого
парубочою красою.
Високий рівень
Твір-роздум на тему «Обставини, за яких життя стає нудним..»
Використайте у творі 5 речень з однорідними членами.
Твір-роздум на тему «Обставини, за яких життя стає нудним..»
Використайте у творі 5 речень з однорідними членами.
Варіант II
1.
Укажіть речення з однорідними членами.
А
Оркестр шалів, погрожував, благав, журивсь і плакав скрипок голосами, то
шквалом бурі тишу розривав, то озивався десь під небесами.
Б Човен
висувається з-під верболозу чорним клинцем, і на воду сповзає дядькова тінь.
В Ось
тільки в лісі туман тримається найдовше, він тут хапається за кожний виярок.
Г Копита відбивали чіткий
ритм, і, збуджений тим ритмом, він навмисне прискорював біг.
2.
Укажіть речення, у якому однорідні члени — обставини.
А В своїй хаті своя й правда, і сила, і воля.
Б Ми маємо право на сум і любов, на щастя, на сонце і трави…
В І в хаті, й надворі в’ється, порядкує, господарює, і співає, і сміється.
Г На морі темно, аж чорно.
Б Ми маємо право на сум і любов, на щастя, на сонце і трави…
В І в хаті, й надворі в’ється, порядкує, господарює, і співає, і сміється.
Г На морі темно, аж чорно.
3.
Укажіть речення, у якому однорідні члени поєднуються розділовим сполучником.
А
Листки то намагаються ухопитися за гілку, то наче звисають.
Б
Тече Дніпро між кручами уперто розбурханий, нестримний і рвучкий.
В
Маска ховає обличчя, але не ховає очей.
Г А
Бог же вчить терпіти не ярмо, а лиш труднощі дороги.
4.
Яким членом речення виступає узагальнювальне слово в поданому реченні?
Усе
в чеканні: спілі краплі рос, земля і місяць, вишні і тополі, і тиша в тиші, і
тумани в полі.
А
Присудком; Б додатком; В підметом; Г обставиною.
5.
Укажіть речення з неоднорідними означеннями.
А З
дому рано мене повела неспокійна епоха по тернистих дорогах важкого, складного
життя.
Б І
ридає рояль за стіною про далекі загублені дні.
В З
рогатим, ридаючим риком вітри орди хмар несуть.
Г
Сніг лежить білий, сріблястий.
6.
Визначте речення, в якому правильно розставлені розділові знаки.
А Велика, грізна тиша висить над степом над залитою сонцем висотою
Б Наближення зими у всьому серце чує – і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках
В Ні розвага, ні просьба, ні грізьба: ніщо не помагало
Г Усе навколо: дерева, птахи, люди – сповнені весняної, пружної, нестримної сили
А Велика, грізна тиша висить над степом над залитою сонцем висотою
Б Наближення зими у всьому серце чує – і в шелесті листів, і в вітрі, і в стежках
В Ні розвага, ні просьба, ні грізьба: ніщо не помагало
Г Усе навколо: дерева, птахи, люди – сповнені весняної, пружної, нестримної сили
Середній рівень
7.
За яких умов означення є однорідними…
8.
Як відрізнити просте речення з однорідними членами від складного?
Достатній рівень
9. Перепишіть речення, розставте відповідні пунктограми, зробіть повний
синтаксичний розбір речення.
А Він
то повз на животі по тонких крижинах, то впирався палицею й перестрибував через
водяні латки, то бігав з кінця в кінець криги, не маючи виходу.
Б
Діти улітку складають гербарій: пелюстка ромашки й цвіт ведмежого вушка,
зозулині черевички й сині лісові дзвоники
Високий рівень
Твір-роздум на тему «Людей слухай, а свій розум май...»
Використайте у творі 5 речень з однорідними членами.
Твір-роздум на тему «Людей слухай, а свій розум май...»
Використайте у творі 5 речень з однорідними членами.
Доброго дня
ВідповістиВидалитиДайте відповідь на питання 9
Доброго дня
ВідповістиВидалитиДайте відповідь на питання 7 в першому варіанті